سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اطلاعات عمومی

حکیم آن است که بدی را با خوبی پاداش دهد . [امام علی علیه السلام]

u کل بازدیدها : 18556

u بازدیدهای امروز : 0

u بازدیدهای دیروز : 0

u  RSS 



u خانه
u مدیریت
u پست الکترونیک
u شناسنامه

سه شنبه 87/3/28 ساعت 5:16 عصر

i 5روش برای افزایش روحیه

روش برای افزایش روحیه کاری

ما اغلب فراموش می کنیم یا غافلیم که ظرفیت و توانایی مان برای ارتقای کیفیت عملکرد کاری مان در محیط کاری از راه فکر کردن و عمل به گونه ای متفاوت چقدر می تواند سبب پیشرفت کار شود..
هنگامی که مشکلی در محیط کار پیش می آید معمولا روی بدترین حوادث ممکن متمرکز می شویم ؛ این در حالی است که معمولا 90 درصد آنچه نگران آن هستیم هرگز به حقیقت نمی پیوندد، پس چه چیزی را می خواهیم ثابت کنیم؟ اگر حاضرید از شر منفی بافی در محل کار خلاص شوید این نگرش های خنده آور و مضحک را امتحان کنید

استراحت کنید
تحقیقات اخیر درباره مغز انسان نشان می دهد که استراحت روحی و جسمی پس از یک دوره طولانی کار، افراد را شاداب و سرحال می کند، به آنها در حل مسائل بغرنج کمک می کند و وقتی تمرکزشان را دوباره بازیافتند، آنها را وارد یک قالب ذهنی ثمربخش تر می کند. پس در بین کارهای طولانی و سخت در محیط کاری مکررا استراحت کنید. از این واهمه نداشته باشید که برخی همکارانتان شما را در انجام کارهای سخت تنبل و ناتوان تصور کنند. در واقع با استراحت کافی خود را شاداب نگه می دارید و بهتر کار می کنید. به عبارت دیگر شما سخت تر یا دست کم هوشیارتر و تندتر کار خواهید کرد.

از خودتان تمجید کنید
شما در محیط کار نهایت تلاشتان را می کنید، این طور نیست ؟ هر آنچه در چنته داشته اید به کار برده اید، درست است ؟ گاهی این واقعیات را به یاد بیاورید و به خاطر آن خودتان را تحسین کنید.. البته قدردانی و تشکر دیگران نیز لذتبخش است ، بنابراین اگر با چنین موضوعی مواجه نشده اید، یک اقدام واقعا جسورانه بکنید؛ از دیگران و مخصوصا روسای خود تقاضا کنید از شما تشکر و قدردانی کنند. جرات این کار را دارید؟ یک راه شگفت انگیز برای قدردانی و تشکر از خود این است که هر چند وقت یک بار به خودتان پاداش بدهید.
مثلا اگر هفته گذشته در محل کارتان کار سختی را انجام داده اید از خانه بیرون بزنید و یک بستنی میوه ای خامه دار برای خودتان بخرید. فراموش نکنید که فقط برای پیروزی های تان به خود پاداش نمی دهید، بلکه این کار را برای شخص خود انجام می دهید. اگر فقط از کارهای توام با پیروزی تقدیر کنید، فرصت دسترسی به سیستم «خود پاداش دهی» در مواقعی که بیشترین نیاز را به آن دارید، از دست می رود.
روحیه شاداب و بشاش و نیز اعتماد به نفس خود را به هر طریق ممکن حفظ کنید. شما انسانید، به خودتان بگویید: آری! البته که می توانم.

هدایت سلول های مغز برای کسب پیروزی
تکنیک قدیمی مثبت اندیشیدن برای حفظ نگرش مثبت به امور روزمره ، استفاده از کارت تائید است. روی یک کارت اندیکس درباره هر چیزی که دوست دارید جمله ای به صورت اخباری به زمان حال و با افعال معلوم بنویسید. صفات یا قیود تفصیلی به آن اضافه کنید. مثال: هر هفته با شوق و اشتیاق فراوان از میزان فروش هفته قبل پیشی می گیرم یا افراد پروژه ام را ماه به ماه به انجام کارهای برجسته تشویق می کنم یا سعی کنید عبارات مورد نظر خود را به جذاب ترین شیوه بیان کنید.
به نظر شما آیا این نوعی جار و جنجال مضحک و ساده لوحانه عصر جدید است که قشنگ و دلپذیر به نظر می رسد، اما با جهان واقعی سازگاری ندارد؟ البته شما می توانید با چنین روش های ساده ای عملا برای مغزتان برنامه ریزی کنید.
مغزتان بتدریج این جملات را به عنوان حقایق اتخاذ می کند و به پردازشگرهای خود دستور می دهد راههای تحقق آن را بیابند. کارت های اندیکس خود را به همراه داشته باشید و هر روز 15 تا 20 دقیقه آنها را مطالعه کنید. برای هر هدف یا آرزویی که می توانید فکرش را بکنید، یک کارت تنظیم کنید. این ایده ساده و تمسخرآمیز در ظاهر را دست کم نگیرید، چرا که واقعا کارساز است.
در صورت انجام چنین کاری ، گذر زمان به شما نشان خواهد داد که دیگر قادر نخواهید بود برای انجام خواسته های تان راهی غیر از نوشتن آنها روی یک کارت تصور کنید.

به طبیعت بپیوندید
وقتی این قدر در محیط سرپوشیده کار و زندگی می کنید، به آسانی فراموش می کنید که یکی از جنبه های کلیدی شخصیت شما پیوند با طبیعت است. از آنجا که نوع بشر بخش اعظم تکامل چند میلیون ساله اش را صرف سازگاری با محیط بیرون کرده است ، کاملا طبیعی است که اگر پیوند خود را با طبیعت حفظ نکند، توازن درونی خود را از دست می دهد.
وقتی قصد دارید خستگی در کنید یا به خاطر کارهایی که انجام داده اید از خودتان تقدیر و تشکر کنید، تا آنجا که برایتان مقدور است این کارها را در طبیعت انجام دهید. به یک برکه کوچک و آرام نزدیک محل کارتان ، یا یک کوچه باغ ، یک مزرعه ، به زیر یک درخت یا یک جاده ییلاقی بی سر و صدا پناه ببرید. بعضی افراد قسم می خورند که هر قدر هم از روش های قوی استفاده می کردند، باز بدون دسترسی به طبیعت نمی توانستند روحیه کاری خود را افزایش دهند. حفظ پیوند با طبیعت را بخش لاینفک و دائمی برنامه کاری و زندگی شخصی تان قرار دهید چرا که به عنوان یک انسان ، بشدت به آن نیاز دارید.


نوشته شده توسط: محمدنویدقادر

نوشته های دیگران ()

*******

************

*********************************

************

*******


i لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آیا می دانید که ...
5روش برای افزایش روحیه در کار
ایمیل من
ترکم مکن
ترکم مکن
5روش برای افزایش روحیه
ترکم مکن
ایمیل من
5روش برای افزایش روحیه در کار

*********************************

********************

:: درباره من ::

اطلاعات عمومی
محمدنویدقادر
این وبلاگ به شما کمک می کند تا بر اطلاعاتی که دارید افزوده شود. ما به شما کمک می کنیم تا زندگی زیبایی داشته باشی واز زنگی ای که دارید لذت ببرید

********************

:: لینک به وبلاگ ::

اطلاعات عمومی

********************

:: پیوندهای روزانه ::

خلاقیت [38]
خلاقیت [24]
[آرشیو(2)]

********************

:: فهرست موضوعی یادداشت ها ::

ریاضیات در گذشته[2] .

********************

:: دوستان من ::


********************

:: خبرنامه ::

 

********************

پارسی بلاگ ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ